Пропускане към основното съдържание

Алтернатива при общуването между децата/и възрастни


    "В едно частно училище (в Щатите), всеки ден отделят време за открита дискусия между децата. В техните кръгове това време се смята за "безопасна зона", когато могат да изразят свободно мислите си за учителя и другите деца, без укор или последици. Позволено им е да говорят каквото им е на сърцето, да изразяват тревогите си и дори да споделят със съучениците си какво са
почувствали от техни постъпки. Разбира се, този форум е насърчаван и провеждан под надзора на училищния персонал и са въведени някои основни правила, които не позволяват разговорът да се отклонява от положителния, градивен тон. Управата на училището открила, че като дава възможност за този чудесен процес,  децата се чувстват много по-удобно и непринуден, а общуването се улеснява.
    Много от децата, които се държат лошо, го правят, защото търсят внимание, чувстват се отегчени или имат други проблеми у дома или в училище, които не са обсъдени или решени. В една по-положителна обстановка тези деца се научават, че подобни постъпки не са приемливи за другарчетата им, но и чуват добри неща за себе си (това е едно от правилата), така че вместо да се настроят отбранително, си вадят поуката, че лесно могат да променят поведението си и това да им донесе добро, без заяждания или сбивания.
    Най-общо казано, за да оказваме подкрепа на Децата на новото време, са нужни просто здрав разум, желание и последователност. Ако проявим далновидността да дадем на нашите малчугани онова, от което се нуждаят у дома, в училище и в социалните институции, ще отгледаме едно удивително поколение от чувствителни и даровити хора, които могат и ще доведат нашия свят до невероятно обединение и напредък за благото на всички."

Мег Блекбърн Лоузи,
"Децата на новото време"

Коментари

Популярни публикации от този блог

Кълвачът (символ)

    "Кълвачът е птица, която е свързана с пулса на самата земя... Той също така може да е изразител на необходимостта да направите промени в живота си и да си наложите нов ритъм.     Кълвачът лети по начин, който сам по себе си е уникален. Всички тези неща подчертават факта, че за вас ще става все по-важно да следвате своя собствен ритъм и полет. Правете по най-добрия начин онова, което върши работа във вашия случай. Когато в живота ви се появи кълвач, значи сте готови да действате. Вече можете спокойно да следвате своя собствен ритъм." (Тед Андрюс, "Езикът на животните")

Ким Унг-Йонг (Kim Ung-yong) - записан в Книгата на рекордите на Гинес като най-интелигентния човек на планетата с коефициент 210

Ким Унг-Йонг (Kim Ung-yong) Ким Унг-Йонг е записан в Книгата на рекордите на Гинес като най-интелигентния човек на планетата с коефициент 210. Роден е в Южна Корея през 1962. На 5 години владее корейски, японски, немски и английски. Оттам нататък му трябва само месец, за да научи чужд език. От четиригодишен посещава лекции в университета "Ханянг" в Сеул. През ноември 1967 г. решава трудни интегрални и диференциални уравнения по японската телевизия. В "свободното време" пише поезия и рисува.. Когато е на осем, е поканен от NASA да учи в САЩ. На 15 години получава докторска степен от Държавния университет на Колорадо. През 1974 г. (дванайсетгодишен) започва работа в NASA. Работата е тежка и не му остава никакво време за странични занимания. Тогава използването на компютри е още в начален стадий и момчето трябвало да прави огромно количество изчисления, които днес се извършват от машините. Шестнайсетгодишният младеж не издържа психически на натоварванет...

Мрежа от точки...

Седнал в нищото нищо не намираш. Търсиш нещото, което би те направило Нещо. Нищо или Нещо - какъв си ти? Кой преценява и кой въздава? Наблюдател или творец? Или ти не си нито едно от двете? Светът е пълен с интерпретации и нито една не е реална, както нереална. Защото няма реалност. Има само мрежа от точки от индивидуални възприятия... *** Юлия Младенова